Strona główna » Liceum » Pozostałe » Sport


Organizowanie i prowadzenie zabaw ruchowych i ćwiczeń fizycznych.



Poprzednia praca: Ekonomia w turystyce i rekreacji
Następna praca: Jadłospis dekadowy dla dziecka dwuletniego



Treść: Zabawy ruchowe i ćwiczenia fizyczne przeprowadza osoba, która zna możliwości dziecka, i zna sprzęt oraz jego zastosowanie. Ćwiczenia fizyczne powinny być przeprowadzane godzinę przed i po posiłku, prowadzone są w małych grupach, czas od 7 -15 minut, pomieszczenie powinno być przestronne, przewietrzone. Opiekunka prowadzi ćwiczenia z jednym dzieckiem reszta siedzi i obserwuje.
Ćwiczenia fizyczne - są one bardzo pomocne w zorganizowaniu i zdyscyplinowaniu grupy dzieci. Polepszają przemianę materii, oraz pobudzają czynności wszystkich narządów i układów organizmu dziecka.
W I półroczu 2 roku życia można prowadzić proste ćwiczenia gimnastyczne np. skłony, wymachy rękoma czy podskoki.
W II półroczu 2 roku życia – ćwiczenia wymagające przykucania i podnoszenia się, zabawy w pociąg, w kole, obroty, kołysanie się na koniku na biegunach, chodzenie po pochyłej ławce, wdrapywanie się na przeszkody, kopanie piłki, jazda na rowerku trzykołowym, chodzenie na palcach, usprawnianie wchodzenia i schodzenia po schodach.
Zabawy ruchowe: pełnią rolę bodźca fizycznego, dają możliwość oddziaływania na psychiczną i umysłową stronę rozwoju,- rozwój psychoruchowy, sprzyjają nerwowemu odprężeniu i odpoczynkowi.
Rodzaje gier i zabaw ruchowych:
Zabawy ze śpiewem – korzystnie wpływają na umuzykalnienie, poczucie rytmu i koordynacji ruchowej, kształtują estetykę ruchu, piękna i harmonii, doskonale wpływają na kształtowanie prawidłowej postawy, sprzyjają dobremu nastrojowi, odprężają psychicznie, pozwalają zapomnieć o kłopotach, lubiane głównie przez dziewczęta
Zabawy orientacyjno – porządkowe – pozwalają na naukę i ćwiczenie umiejętności skupienia uwagi, dają możliwość opanowywania przez uczniów określonych znaków i sygnałów pomocnych np. w szybkim i skrótowym porozumiewaniu się nauczyciela z grupą, sprzyjają kształtowaniu szybkiej i celowej reakcji na postawione zadanie, skupienia uwagi, niekiedy wprowadzają w niesfornej grupie niekontrolowane przez nich zachowanie ładu i porządku, ich udział jednak w kształtowaniu sprawności fizycznej jest niewielki, daje jednak walory świadomej karności i dyscypliny,
Zabawy na czworakach – stosowane są głównie w wieku przedszkolnym, mają niewątpliwie znaczenie w ogólnym usprawnianiu młodego organizmu i wzmacnianiu aparatu kostno-stawowo-więzadłowego, sprzyjają w kształtowaniu fizjologicznych krzywizn kręgosłupa w okresie wzrostu, nie oznacza to, że powinny być pominięte w późniejszej edukacji np. gimnazjalnej, bowiem sprzyjają psychicznemu odprężeniu i dobremu nastrojowi,
Zabawy i gry bieżne – stanowią najczęstszą postać aktywności ruchowej dzieci i młodzieży, stanowią jeden z głównych środków pobudzania ustroju, wywołują korzystne zmiany w aparacie ruchowym, układach fizjologicznych ucznia, stanowią pożądaną formę czynnego wypoczynku uczniów po siedzącym trybie życia szkolnego, przeciwdziałając bezruchowi, wpływają na kształtowanie cech motorycznych, są formą wyżycia się, wywołują dobry nastrój psychiczny i odprężenie, w dużym stopniu kształtują też cechy charakteru: ambicja, wola walki, umiejętność współdziałania
Zabawy i gry rzutne – uczą celności i dokładności, pozwalają kształtować takie cechy motoryki jak siła i szybkość, sprzyjają wszechstronnemu usprawnieniu, odprężeniu nerwowemu i psychicznemu, powodują kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, stanowią postać godziwej rozrywki,
Zabawy i gry skoczne –pozwalają oderwać ciało od podłoża, należą do nich: skoki, podskoki, sprzyjają wzmocnieniu stawów kończyn dolnych
Zabawy i gry kopne – stanowią szczególne zainteresowanie dzieci i młodzieży głównie męskiej, umożliwiają wykazanie się zręcznością, siłą, wytrzymałością i szybkością, rozwijają głównie aparat kończyn dolnych, organizowane w zespołach mają wpływ na rozwijanie umiejętności współpracy w zespole i współdziałania oraz karności i świadomej dyscypliny, sprzyjają dokładności, szybkiej reakcji i koncentracji uwagi.
Miejsce do zabaw: trawiaste boisko, polana, sala gimnastyczna, klasa, korytarz.
Przybory: piłeczki różnej wielkości, woreczki z kaszą, skakanki, drabinki, rowerki trzykołowe, materace
...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2004 , autor: elkakida , Ocena: 54.79

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Organizowanie i prowadzenie zabaw ruchowych i ćwiczeń fizycznych.

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Ćwiczenia które wykonujesz - ćwiczenia na skok
Joga (2)
Koszykówka - sędziowanie
Ćwiczenia na brzuch.
Zestaw ćwiczeń porannych i wzmacniąjacych mieśnie
Crossover.
konspekt lekcji3
Przepisy piłki ręcznej
konspekt
konspekt lekcji2


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Pozostałe
Geografia Geografia
Biologia Biologia
Ekologia Ekologia
Historia Historia
Inne Inne
Leśnictwo Leśnictwo
Muzyka Muzyka
Plastyka Plastyka
PO PO
Przedsiębiorczość Przedsiębiorczość
Religia Religia
Sport Sport
Wiedza o kulturze Wiedza o kulturze
WOS WOS

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 54.79.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2009-03-10 21:17:07
⇒Czytano: 2004
Autor: elkakida


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: