Strona główna » Liceum » Pozostałe » Plastyka


Perspektywy



Poprzednia praca: Opis klimatu Jakucji
Następna praca: Picasso (2)



Treść: Wyróżniamy kilka rodzajów perspektywy:
1. Rzędowa
2. Kulisowš
3. Zbieżnš (linearna, renesansowa)
4. Żabiš
5. Z lotu ptaka
6. Bocznš
7. Ukoœnš
1) Rzędowa:
Stosowana była ok. 15-20 tyœ. Lat temu przez myœliwych którzy przenosili na œciany grot skalnych zapamiętywane widoki stad zwierzšt zgromadzonych na równinie. Zwierzęta bardziej oddalone były podœwiadomie umieszczane nad tymi znajdujšcymi się bliżej.
2) Kulisowa:
Pochodzi z równie dawnych czasów jak perspektywa rzędowa. Stosowanie jej opierało się na prostym fakcie, że w naturze przedmioty znajdujšce się bliżej przy pewnym ustawieniu przesłaniajš częœciowo przedmioty stojšce za nimi. W ten sposób dwie nieprzejrzyste formy zachodzšce w obrazie jedna na drugš, wywołujš wrażenie, że ta z nich która jest ukazana w całoœci jest bliżej, a ta która tylko częœciowo -dalej. Praktycznie od poczštków istnienia tej perspektywy występowała ona wraz z perspektywš rzędowš.
3) Zbieżna:
Perspektywa zbieżna została wykorzystana po zauważeniu niedoskonałoœci perspektywy rzędowej i kulisowej przy tworzeniu dzieł z wykorzystaniem œwiatła widzianego. Była to epoka odrodzenia (renesans). Przyjęto więc, że dla namalowania obrazu ukazujšcego prawidłowo trójwymiarowš budowę wybranego odcinka rzeczywistoœci należy uznać, że wszystkie linie prostopadłe do przedstawionego widoku zbiegajš się w jednym punkcie na linii horyzontu, która znajduje się zawsze na wysokoœci oczu patrzšcego. Z owych linii prostopadłych i poziomych można narysować siatkę, w którš można po prostu wrysować przedmioty znajdujšce się w obserwowanym widoku.
4) Żabia i "z lotu ptaka"
Przystępujšc do malowania obrazu można z góry ustalić wysokoœć na jakiej znajdować się będzie horyzont. Od jej położenia będzie zależeć kšt zbiegania się linii perspektywicznych. Przy linii horyzontu umieszczonej nisko mówimy o perspektywie żabiej a przy umieszczonej wysoko -"z lotu ptaka". Perspektywa boczna i ukoœna tworzona jest na tej samej zasadzie z uwzględnieniem pewnych oczywistych zmian.
...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2744 , autor: ew.la , Ocena: 32.89

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Perspektywy

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Analiza dzieła "Słoneczniki"
Opis architektoniczny „Zamku Leśnickiego”
Romantyzm (5)
Witraż w kościele św. Franciszka arcydziełem kościelnej sztuki zdobniczej
Lwowska Galeria Obrazów - Władysław Ślewiński - Martwa natura ze srebrną misą i owocami
Charakterystyk malarstwa renesansowego.
Anton Van Dyck – najwybitniejszy malarz epoki baroku.
Ruch nabistów.
Sposoby przedstawienia ruchu i przestrzeni w malarstwie na przestrzeni wieków.
Wartość ciała ludzkiego w dziełach kultury i sztuki


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Pozostałe
Geografia Geografia
Biologia Biologia
Ekologia Ekologia
Historia Historia
Inne Inne
Leśnictwo Leśnictwo
Muzyka Muzyka
Plastyka Plastyka
PO PO
Przedsiębiorczość Przedsiębiorczość
Religia Religia
Sport Sport
Wiedza o kulturze Wiedza o kulturze
WOS WOS

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 32.89.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-02-25 12:40:42
⇒Czytano: 2744
Autor: ew.la


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: