Strona główna » Liceum » Pozostałe » Biologia

Czy zgadzam się z teorią ewolucji. (1)

Poprzednia praca: Przedstaw budowę bakterii i wirusów oraz ich znaczenie w życiu człowieka i przyrodzie (2)
Następna praca: Ewolucyjne różnicowanie się układów krążenia u bezkręgowców i kręgowców z uwzględnieniem ich płynów ustrojowych oraz roli tych układów w organizmie. (2)

Treść: Zgadzam się z teorią ewolucji choć budzi ona wiele wątpliwości.
Darwin 1859r. opublikował rozprawę
"O pochodzeniu gatunków". W 1871r. wydał książkę
"O pochodzeniu człowieka" wskazał w niej miejsce początku ewolucji człowieka i ujawnił mechanizm samej ewolucji. Według Darwina kolebką gatunku ludzkiego była Afryka. Można uznać, że Afrykę zamieszkiwały kiedyś wymarłe już małpy spokrewnione z gorylami lub szympansami. Obecnie oba te gatunki mają wiele cech wspólnych z gatunkiem ludzkim. Z kontynentu Afrykańskiego pochodzi wiele praludzkich skamielin. Według Darwina najważniejsze właściwości człowieka dwunożność, umiejętność wytwarzania narzędzi i większy objętościowo mózg rozwijały się równolegle. Darwin uważa, że za istnienie naszego niezwykłego w świecie zwierząt sposobu poruszania się jest bezpośrednio związane z wytwarzaniem kamiennej broni. Im nasz przodek stawał się inteligentniejszy, tym sprytniejsze stały się jego technologie a związki społeczne ściślejsze. Ewolucja jednego przymiotu wpływała na rozwój drugiego. Najstarsza istota praludzka była czymś więcej niż dwunożną małpą posiadała przymioty co wiążemy z Homo sapiens. W 1961 Elwyn Simons opublikował artykuł, w którym głosił iż niewielka, podobna do małpy istota nazwa rampitchecus jest praprzodkiem człowieka.
Według niego tkwiące w szczęce rampiteka zęby były płaskie niepodobne do zębów małp. Simson po dokonanych badaniach stwierdził, że szczęka rampiteka wyglądała podobnie jak ludzka a nie jak u-kształtna szczęka współczesnych małp. Rampitekus był podobny pod wieloma względami do człowieka, ale nie był istotą ludzką. Prowadził nadrzewny tryb życia tak ja orangutan nie był dwunożną małpą. Nie był też myśliwym zbieraczem. Spory wśród badaczy wykazały, że błędem jest wniosek o pokrewieństwie ewolucyjnym gatunków kopalnych jedynie na podstawie podobieństw anatomicznych. W latach 60 antropolodzy powrócili do hipotezy zbieracko łowieckiego trybu życia jako kluczowego dla początku człowieczych. W 1988r. antropolodzy z uniwersytetu w Kent stwierdzili, że pojawienie się do dwunożności zaliczyć należy do najbardziej znaczących przemian anatomicznych w ewolucji organizmów żywych. Dwunożność była najważniejszą cechą dla procesu adaptacji, stąd niektórzy nazywali dwunożne małpy ludźmi. Nie oznacza to że pierwsze dwunożne małpy potrafiły wytwarzać narzędzia czy dysponowały rozwiniętym umysłem. Istnieją różne rozważania choć tamte istoty nie były do nas podobne to jednak bez tej dwunożnej adaptacji nie było by nas. Co spowodowało że afrykańska małpa bez ogoniasta zaczęła się inaczej poruszać- na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przystosowanie to pozwoliło bez ogoniastej małpie dwunożnej przetrwać w zmieniającym się środowisku.
Istnieje wiele teorii wyjaśniających znaczenie
dwunożności oraz sugestii usiłujących wyjaśnić skąd się wzięła dwunożność. Gdybyśmy mogli odwiedzić Afrykę sprzed 6 mln. lat moglibyśmy odpowiedzieć na wiele pytań jak żyły istoty, które mogły być naszymi przodkami. Przed tymi istotami rozciągał się mający trwać 7 mln. lat okres ewolucji, której kierunek i efekt końcowy mogły być różne.
...

Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.

Czytano: 2862 , autor: ew.la , Ocena: 22.17

Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Czy zgadzam się z teorią ewolucji. (1)

Czy zgadzam się z teorią ewolucji. (2)
Czym jest choroba Alzheimera?
Czynniki kancerogenne.
Czy człowiek jest w stanie pogodzić rozwój cywilizacji, potrzebę rozwoju rolnictwa i ochronę równowagi środowiska naturalnego?
Czynniki wzrostu i rozwoju roślin
Czy klonowanie jest etyczne?
Genetyka - Mendel, Morgan, Rodzaje zmienności, Mutacje, Aneuploidy , Czynniki mutagenne, Dziedziczenie płci
Czynności życiowe bakterii.
Czy w przyszłości rodzaj ludzki może wyginąć?
Czy odżywiamy sie zdrowo ?
Czy wiem co jem?
Czynniki decydujące o doborze i następstwie roślin w zamianowaniu
Czy klonowanie jest etyczne ?
Czy stosowanie dopingu jest bezpieczne
Czynniki ewolucji.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Paprotniki (1)
Sole mineralne
Pierwotniaki, grzyby i glony - wszystko o nich
Charakterystyka ssaków (2)
Charakterystyka ptaków.
Heterotrofizm
Rośliny nasienne
Najczęstsze choroby układu oddechowego, ich przyczyny i skutki (2)
Oddziaływanie produkcji żywności na środowisko.
Quiz z fizjologii i anatomii człowieka dla uczniów szkół średnich i gimnazjum.

Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.

Zmień kategorię: