Strona główna » Liceum » Język polski » XX lecie


Jak można zinterpretować ostatnią scenę "Przedwiośnia"?



Poprzednia praca: C. Baryka i Z. Ziembiewicz - dwie postawy, dwie drogi życiowe.
Następna praca: Cezary Baryka - bohater, który traci złudzenia.



Treść: Ostatnia scena ukazuje manifestację robotniczą udającą się pod Belweder, aby protestować; do nich przyłącza się główny bohater - Cezary Baryka;
Teoretycznie można to uznać za zaakceptowanie programu komunistycznego; ale trzeba zauważyć, że następuje to w momencie krytycznym dla bohatera, najpewniej pod wpływem wstrząsu psychicznego po ostatecznym rozstaniu z Laurą i z rozpaczy jest gotów przyłączyć się do rewolucjonistów aby dostać konkurenta (Barwickiego) w swoje łapy i zemścić się; nie jest to pełna i świadoma decyzja bohatera, jak i również samego autora - Żeromski sam wstrzymuje się od ostatecznej oceny; poza tym przecież Baryka zauważa i wytyka wszystkie niejasności i bezsensowności w ideologii wykładanej mu przez Lulka, przyłączenie się niema jakby sensu logicznego;
Baryka jest z tłumem, ale jakby obok (pokreślone jest to); buntuje się przeciw światu (romantyzm?), okazuje swoją bezsilność wobec zła i niesprawiedliwości; chociaż jest to koniec peregrynacji bohatera, to w planie książki jest to jakby powrót do początku (motyw rewolucji): ogólnie powieść o peregrynacji ideologicznej bohatera, dojrzewaniu jego świadomości;...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2561 , autor: agacjo , Ocena: 87.59

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Jak można zinterpretować ostatnią scenę "Przedwiośnia"?

Przykłady polifoniczności konstrukcji świata przedstawionego wybranych powieści. Jaką funkcję ona pełni w danym utworze? (1)
Jak rozumiesz tytuł powieści Nałkowskiej - "Granica"?
Jak rozumiesz słowa Kawki: ,,Nauka jest jak niezmierne morze, im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony."?
Jak postrzegasz metaforyczną wymowę tytułu powieści Zofii Nałkowskiej „Granica” i jej związek z problematyką utworu?
Jakie tematy podejmuje Bułhakow w powieści pt. “Mistrz i Małgorzata”?
Jakiej wiedzy o człowieku dostarczyły Ci poznane utwory literackie z XX-lecia międzywojennego?
Jak oceniasz wybór drogi życiowej dokonany przez bohaterów "Siłaczki"?
Jak się odkochać postepując jak Józio z "Ferdydurke" W. Gombrowicza
Człowiek to istota wolna czy ograniczona? Jak problem ten ukazuje literatura XX-lecia międzywojennego?
Jak wygląda świat w prozie B. Schulza?
Jakie granice i dlaczego przekraczają bohaterowie powieści Zofii Nałkowskiej „Granica”? (3 bohaterów)
Młody, niezwykły chłopak, który wbrew opinii rodziców wkroczył na drogę rewolucji - Cezary Baryka. Jaki jest? Jak postrzega swoją młodość?
"Jak zachwyca, kiedy nie zachwyca"- odwieczny dylemat ucznia w zmaganiach z lekturą szkolną.


Losowe teksty z tej samej kategorii

Dwudziestolecie
Książki w XX wieku.
Wybory moralne Zenona Ziembiewicza a uniwersalizm ludzkich zachowań
Filozofia Dwudziestolecia Międzywojennego
Dwudziestolecie międzywojenne. Poezja - omówienie, przykłady.
W oparciu o utwory literatury obozowej i łagrowej udowodnij tezę, że przystosowanie jest zagrożeniem człowieczeństwa i ratunkiem dla życia człowieka
Przedstaw Marka Edelmana - bohatera reportażu H.Krall - i jego sposób relacji z wydarzeń w Getcie Warszawskim
Czy przypowieść może być kluczem do interpretacji „Procesu”?
biografia- Adolf Hitler, III Rzesza, Nazizm, Żydzi,
Przyprawianie ‘gęby’, czyli gombrowiczowska koncepcja człowieka zniewolonego przez formę.


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Język polski
Antyk i Biblia Antyk i Biblia
Barok Barok
Biografie Biografie
Charakterystyki Charakterystyki
Gramatyka Gramatyka
Inne Inne
Konspekty Konspekty
Listy Listy
Materiały do matury Materiały do matury
Młoda polska Młoda polska
Motywy Motywy
Oświecenie Oświecenie
Plany wydarzeń Plany wydarzeń
Pozytywizm Pozytywizm
Prace przekrojowe Prace przekrojowe
Prasówki Prasówki
Prezentacje maturalne Prezentacje maturalne
Recenzje Recenzje
Renesans Renesans
Romantyzm Romantyzm
Rozprawki Rozprawki
Streszczenia Streszczenia
Średniowiecze Średniowiecze
Tematy wolne Tematy wolne
Wiersze Wiersze
Wspołczesność Wspołczesność
XX lecie XX lecie

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 87.59.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-02-01 13:52:45
⇒Czytano: 2561
Autor: agacjo


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: