Strona główna » Liceum » Język polski » Romantyzm


Która nauka moralna zawarta w "Dziadach" cz II wydaję ci się najważniejsza i dlaczego?



Poprzednia praca: "Beniowski" - analiza utworu.
Następna praca: Bohater romantyczny (cechy, postawa, przeżycia wewnętrzne) w utworach pisarzy obcych.



Treść: W drugiej części Dziadów Adama Mickiewicza zawarte jest wiele nauk moralnych. Jedna z nich mówi Bo kto nie był ni razu człowiekiem, Temu człowiek nic nie pomoże. Według mnie jest to najważniejsza z nauk zawartych w tym fragmencie. To stwierdzenie spróbuje udowodnić następującymi argumentami.
Po pierwsze słowa te wypowiedział duch dziedzica skazany na wieczną tułaczkę, który przez swoje winy i doświadczenie chce nas pouczyć jak mamy postępować. Następnie jeśli człowiek przez całe życie zachowuję się nieludzko nie powinien liczyć na innego człowieka. Po trzecie pokazuję nam ta nauka jak ważne po naszej ?mierci są modlitwy ludzi i jak beznadziejna jest sytuacja potępionych. Po czwarte nauka ta uczy nas, że to co jest tu na ziemi przemija, i ci których dziedzic za życia odtrącił teraz potępiają go wytykając mu jego winy.
Na koniec chciałbym dodać, że dla każdego z nas jest to ważna nauka, ponieważ nie powinniśmy współżyć z innymi ludźmi i im pomagać, bo może nas kiedyś spotkać za to kara....


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2504 , autor: agacjo , Ocena: 37

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Która nauka moralna zawarta w "Dziadach" cz II wydaję ci się najważniejsza i dlaczego?

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Jaką rolę w "Nie-Boskiej komedii" odgrywa motyw szatański?
W którym z dworków szlacheckich: Soplicowie, Korczynie czy Nawrocie chciałbyś spędzić całe wakacje i dlaczego ? (2)
Koncepcja bohatera romantycznego w III części „Dziadów” Adama Mickiewicza.
Romantyczne gatunki literackie, ich żywotność uzasadniona tendencjami epoki.
Romantyzm – synteza.
Specyfikacja romantyzmu rosyjskiego.
"Dalej bryło z posad świata! Nowymi cię pchniemy tory"- jako wyzwanie dla współczesnej młodzieży
"Kordian" - przygotowanie.
Zygmunt Krasiński (1812-59).
Adam Mickiewicz. (3)


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Język polski
Antyk i Biblia Antyk i Biblia
Barok Barok
Biografie Biografie
Charakterystyki Charakterystyki
Gramatyka Gramatyka
Inne Inne
Konspekty Konspekty
Listy Listy
Materiały do matury Materiały do matury
Młoda polska Młoda polska
Motywy Motywy
Oświecenie Oświecenie
Plany wydarzeń Plany wydarzeń
Pozytywizm Pozytywizm
Prace przekrojowe Prace przekrojowe
Prasówki Prasówki
Prezentacje maturalne Prezentacje maturalne
Recenzje Recenzje
Renesans Renesans
Romantyzm Romantyzm
Rozprawki Rozprawki
Streszczenia Streszczenia
Średniowiecze Średniowiecze
Tematy wolne Tematy wolne
Wiersze Wiersze
Wspołczesność Wspołczesność
XX lecie XX lecie

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 37.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-01-31 17:01:47
⇒Czytano: 2504
Autor: agacjo


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: