Strona główna » Liceum » Język polski » Konspekty


Ten, kto nie czyta przeżyje tylko swoje życie, czytający przeżyje więcej



Poprzednia praca: "Służyć poczciwej sławie", być "lisem i lwem", "pracować u podstaw...". Odwołując się do wybranych lektur oceń różne modele patriotyzmu i wiążący się z nimi typ bohatera.
Następna praca: "Heroizm (...) nie jest w samych bitwach, ale na wszystkich polach życia nieustannie" Cyprian Kamil Norwid. Uzasadnij stwierdzenie podając za twórcami



Treść: W mojej pracy postaram się dowieść słuszności powiedzenia „ten, kto nie czyta, przeżyje tylko swoje życie, czytający przeżyje więcej”. Mam nadzieje, że postawione przeze mnie argumenty przekonają Was, co do słuszności tej tezy.
Pierwszym argumentem potwierdzającym słuszność tego powiedzenia jest fakt, iż czytając książkę, wzbogacamy swoje słownictwo. Posiadając duży zasób słów, możemy prowadzić z rozmówcą o wiele ciekawszą rozmowę. Dzięki tej umiejętności łatwo nawiązujemy kontakty i stajemy się bardziej otwarci na świat. Z dużym bagażem słów możemy artykułować swoje myśli i opinie na dany temat. W tym bardzo „złożonym” świecie, gdzie środki komunikacji są dobrze rozwinięte, duży potencjał wiedzy, który czerpiemy przeczytanych książek, pozwala nam lepiej zrozumieć świat ( jego zagadki i tajemnice).
Następnym argumentem przemawiającym za słusznością tego powiedzenia jest fakt, iż książka jest źródłem wiedzy o świecie. Dzięki książkom możemy lepiej poznać różne kultury, obyczaje mieszkających na ziemi. Z różnych książek czerpiemy wiadomości na interesujące nas tematy. Jeśli np. nurtuje nas jakiś problem z chemii, możemy skorzystać z różnego rodzaju książek naukowych, które pomogą nam w znalezieniu odpowiedzi. Uważam, że powinniśmy czytać książki, ponieważ na pewno przyczynią się one do poszerzenia naszej wiedzy.
Jeśli nie przekonały Was wyżej wymienione argumenty, przedstawię jeszcze jeden. Książka może być również źródłem rozrywki. Czytając literaturę, mądrze i dobrze wykorzystujemy wolny czas. Przykład, – jeśli czytamy poezje, kształtujemy swoją wrażliwość na postrzeganie świata. Sięgając po książkę w wolnych chwilach możemy utożsamić się z bohaterami powieści, przeżyć ich przygody, porównać ich refleksje z naszymi.
Mam nadzieje, że mój wywód przekonał Was, co do słuszności mojej tezy. Myślę, że zrozumieliście sens tego powiedzenia, które jeszcze raz przytoczę „ ten, kto nie czyta, przeżyje tylko swoje życie, czytający przeżyje więcej”.
...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2036 , autor: Mafej , Ocena: 225.67

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Ten, kto nie czyta przeżyje tylko swoje życie, czytający przeżyje więcej

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Proces produkcyjny
Konspekt – Dom w „Panu Tadeuszu” i dom w „Ludziach bezdomnych”.
Wzorce osobowe w literaturze średniowiecznej.
Pierwsza pomoc przedmedyczna.
"Aby istnieć, człowiek musi się buntować" A. Camus. Zastanów się nad źródłami i sensem buntu wybranych bohaterów literackich, oceń ich postawę.
Konspekt zajęć świetlicowych-Wiosenne harce na świeżym powietrzu
Nowatorstwo form teatralnych w dramatach wielkich romantyków. Dokonaj analizy porównawczej z wybranym dramatem klasycznym.
"Lalka" - konspekt
Ten, kto nie czyta przeżyje tylko swoje życie, czytający przeżyje więcej
Plan pracowni szkolnej.


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Język polski
Antyk i Biblia Antyk i Biblia
Barok Barok
Biografie Biografie
Charakterystyki Charakterystyki
Gramatyka Gramatyka
Inne Inne
Konspekty Konspekty
Listy Listy
Materiały do matury Materiały do matury
Młoda polska Młoda polska
Motywy Motywy
Oświecenie Oświecenie
Plany wydarzeń Plany wydarzeń
Pozytywizm Pozytywizm
Prace przekrojowe Prace przekrojowe
Prasówki Prasówki
Prezentacje maturalne Prezentacje maturalne
Recenzje Recenzje
Renesans Renesans
Romantyzm Romantyzm
Rozprawki Rozprawki
Streszczenia Streszczenia
Średniowiecze Średniowiecze
Tematy wolne Tematy wolne
Wiersze Wiersze
Wspołczesność Wspołczesność
XX lecie XX lecie

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 225.67.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-10-26 11:44:11
⇒Czytano: 2036
Autor: Mafej


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: