Strona główna » Liceum » Język polski » Konspekty


Miłość romantyczna. (2)



Poprzednia praca: Duchy, zjawy i widma w literaturze romantycznej.
Następna praca: Obrachunek z poezją romantyczną w dramacie Z. Krasińskiego "Nie-Boska Komedia".



Treść: 1)Związki historii miłosnej i biografii z Mickiewiczem.
-imię bohaterki- Maryla
-wychodzi za mąż za innego, który jest bogaty
-czuje się odtrącony
2)Miłość tu została wystylizowana, opiera się na historii ,, Cierpienia młodego Wertera ”
·cechy przypominające ten dramat
-samotność
- samobójstwo
-poczucie odrzucenia
-obłęd
-izolacja
-bunt przeciw światu
-nieszczęśliwa miłość
-podobnie jak Werter Gustaw czytał Homera
3)Ogólne cechy Gustawa:
-MIZOGINIZM (termin zaczerpnięty z ,,Hamleta” oznacza niechęć w stosunku do kobiet!)Gustaw nazywa Marylę ,, Kobieto puchu marny”
-Szaleństwo
-Obłęd itd. wymienione wyżej
-Miłość czysta, ale nieszczęśliwa
4)Podczas spowiedzi u księdza: Gustaw opowiada o rozstaniu z ukochaną
Ma po niej pamiątkę. Jest to pukiel jej włosów. Taki zwyczaj, dawanie włosów jest charakter. dla obyczajów romant.
(zwyczaj pochodzi ze średniowiecza).Mówi o przynależności kobiety do mężczyzny. Kochanek dost. cząstkę ukochanej- nosi ją na sercu. To symbol łączącej więzi wzięty z obyczajów rycerskich.
5)MIŁOŚĆ ROMANTYCZNA
Maryla była zwykłą kobietą, bez wielkiej urody. Gustaw jednak kocha ją bo patrzy okiem duszy, widzi w niej ideał.
·kochanków łączy łańcuch, spajający dusze, który sprawi, że na pewno połączą się w niebie.
·dostrzega w niej piękno duchowe i cielesne
6)Gustaw –jego miłość jest czysta, niewinna, nieskażona pożądaniem
7)Jak wyglądały spotkania Maryli i Gustawa?
-czytali książki
-patrzyli sobie w oczy
-Gustaw nic nie wiedział o poglądach Maryli
-nie pytał o wzajemność uczuć- bo to nie było ważne bo kochanka nie jest ważna – najważniejsze jest odczuwanie miłości.
Gustaw wykreował, stworzył Marylę. Jego miłość rozgrywa się w sferze wyobraźni. On wcześniej ją sobie wykreował – Maryla odpowiadała jego ideałowi. Dla Gustawa miłość to podobieństwo dusz, Gustaw zakłada, że jest ona jego połową duszy. Maryla zniszczyła miłość, zdradziła go. Kiedyś była dla niego ważna, była ideałem! Ale teraz.....,,Puchu marny! Ty wietrzna istoto!” Miłość i nienawiść, uwielbienie i wzgarda w jednym fragmencie wypowiedzi.
8) Gustaw- skrajnie cierpiący, wyolbrzymia sobie niektóre rzeczy.
9) Wesele ukochanej:
-Gustaw przeżywa piekło, idzie pod pałac, gdzie jest wesele.- ale robi to BO: nie kieruje się rozumem, szukał wielkich cierpień, by osiągnąć pełnię w odczuwaniu złego i dobrego (to się nazywa jak powiedziała moja polonistka MASOCHIZM BOHATERA ROMANTYCZNEGO)
-Popełnia samobójstwo – efekt cierpienia
-Gustaw jako duch zdobywa się na dystans. Ma świadomość, że zmarnował sobie życie!(życie w marzeniach jest złe), zdaje sobie sprawę, że wyreżyserował sobie miłość.
-Związek Maryli i Gustawa jest KOMUNIĄ ŚWIĘTĄ, bo rozumieją się bez słów( jedność myśli, te same uczucia) Dla Gustawa lustrem jest kochanka, bo można w tan sposób przyjrzeć się sobie, poznać. Miłość jest dla niego aluzją do samopoznania, odkrycia w sobie nowych uczuć.
...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2218 , autor: Michalk88 , Ocena: 96.81

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Miłość romantyczna. (2)

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Uzasadnij znaczenie słów A. Asnyka „Każda epoka ma swe własne cele” na podstawie trzech wybranych epok
Plan wydarzeń przedstawionych w "Konradzie Wallenrodzie".
Romantyzm - jego cechy, omówienie utworów i wybranych bohaterów.
"Pan Tadeusz" (2)
Inspiracje renesansem i barokiem w literaturze epok późniejszych
Stylizacje i parafrazy biblijne
To Tristan, to Izolda, tylko czasy inne
Czy można pogodzić w sztuce tradycje antyczne i chrześcijańskie z problemami codziennego życia? Rozważ kwestię na przykładzie trzech epok literackich: średniowiecze, renesans, pozytywizm.
Problematyka i funkcja nowelistyki pozytywistycznej
Sarmatyzm w literaturze epok późniejszych


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Język polski
Antyk i Biblia Antyk i Biblia
Barok Barok
Biografie Biografie
Charakterystyki Charakterystyki
Gramatyka Gramatyka
Inne Inne
Konspekty Konspekty
Listy Listy
Materiały do matury Materiały do matury
Młoda polska Młoda polska
Motywy Motywy
Oświecenie Oświecenie
Plany wydarzeń Plany wydarzeń
Pozytywizm Pozytywizm
Prace przekrojowe Prace przekrojowe
Prasówki Prasówki
Prezentacje maturalne Prezentacje maturalne
Recenzje Recenzje
Renesans Renesans
Romantyzm Romantyzm
Rozprawki Rozprawki
Streszczenia Streszczenia
Średniowiecze Średniowiecze
Tematy wolne Tematy wolne
Wiersze Wiersze
Wspołczesność Wspołczesność
XX lecie XX lecie

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 96.81.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-10-17 19:20:54
⇒Czytano: 2218
Autor: Michalk88


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: